Yeppoon - Reisverslag uit Jubilee Pocket, Australië van Leontien en William - WaarBenJij.nu Yeppoon - Reisverslag uit Jubilee Pocket, Australië van Leontien en William - WaarBenJij.nu

Yeppoon

Door: WdB

Blijf op de hoogte en volg Leontien en William

03 September 2013 | Australië, Jubilee Pocket

Twee nachten in Yeppoon overnacht, erg mooie camping waar veel Aussies overwinteren dus het "grijs" gehalte was erg hoog! Iedereen spreekt je aan en dat levert bijzondere contacten op! Onze tegenover buurman bleek een "dutchie" te zijn, hij was 56 jaar geleden vanuit Nederland geëmigreerd naar Australië! Hij kwam elke keer weer ff wat vragen over Nederland maar had wel moeite om Leontien uit te spreken en bij Wilhelmus begon hij ons volkslied te zingen! Het plan was om naar Great Keppel Island te varen maar door de harde wind was er beperkt vaarverkeer waardoor het maar een paar uurtjes zouden worden! Dus maar besloten dat we bij de Whitsundays gaan (mee)varen! Das ook richting Great Barrier Reef dus wordt ook mooi!
We hebben een sanctuary bezocht van het Australische wildlife! Een soort zeehondencreche voor koala's en kangoeroes! Zie foto's!
Vandaag 600 k's gemaakt met Christina, ook weer veel kangoeroes en koala's gezien maar daarvoor kwam de opvang te laat..........
Nu zijn we in Airlie Beach waar we dicht bij de Whitsundays zijn, we hoeven alleen nog maar over te steken met een bootje. Als de wind wat gaat liggen kiezen we het ruime sop....... See ya!

• 03 September 2013 - 16:58

Hannie:

geweldig om te lezen en de foto's te bekijken!!!
    om jaloers van te worden!!!!

• 04 September 2013 - 23:24

Lilian:

Hoi,hoi daar saampjes aan de andere kant van de wereld!
    Wij blijven jullie volgen, GENIET!
    Christina is super leuk, het kan niet anders dat jullie door haar, het echte campinggevoel te pakken hebben. Veel plezier!

• 09 September 2013 - 19:10

Marijke:

Hey L10 en William,
    Zo te lezen genieten jullie volop daar ! Het is ook een genot om jullie reisverslagen te lezen, dit terwijl het hier ineens erg druilerig weer is ! Veel plezier nog.