Whitsundays - Reisverslag uit Jubilee Pocket, Australië van Leontien en William - WaarBenJij.nu Whitsundays - Reisverslag uit Jubilee Pocket, Australië van Leontien en William - WaarBenJij.nu

Whitsundays

Door: WdB

Blijf op de hoogte en volg Leontien en William

07 September 2013 | Australië, Jubilee Pocket

Net terug van 3 dagen, 2 nachten op een catamaran. We were sailing the Whitesunday Islands!!
And you all gonne be POEPIE JALOERS van de verhalen/foto's!!

We kiezen het ruime sop op donderdagmiddag rond rond 16 uur en komen terug op zaterdagmiddag 13.30. wat was het genieten! Twas hier en daar erg windy, op die momenten is het nix helpen met zeilen hijsen maar zorgen dat je niet zeeziek wordt. Gelukkig kunnen wij er goed tegen wat niet opging voor een Duitse medepassagier. Zij en haar vriend stappen een dag later op een andere boot die ze terugbrengt naar het vaste land: meer eten voor ons! Onderweg nog een walvis gezien. Op de verschillende parkeerplaatsen hebben we kunnen genieten van een prachtige zonsondergang! Captain Jas (adhd en erg grappig) en hostess Cass hebben prima voor ons gezorgd deze dagen! We zeilden naar de mooiste plekjes van de Whitsundays en genoten van heerlijk eten! Hier en daar hoge golven, leek wel een achtbaan maar dan met een prachtig uitzicht en een stuk langer! Wat hebben we gezien: walvissen, schildpadden, duizenden felgekleurde vissen, machtig mooie witte stranden, een gedeelte van het Great Barrier reef wat echt ongelooflijk mooi is. Prachtig koraal, de ooooohs en aaaahs waren niet aan te slepen (en snorkelend erg lastig). WdB heeft nog een paar keer als kapitein de juiste koers gevaren! In één woord: awesome! En als we zeggen awesome bedoelen we ook AWESOME! Om helemaal never nooit niet meer te vergeten! Deze is in the pocket! The Whitsundays Islands staan zeker in onze top drie van de mooiste plekken Down Under! Nu zijn we weer terug op aarde en op onze camping in Airlie Beach en moeten we weer zelf koken! Maar das hier geen probleem, barbies all around us! Morgen gaan we weer verder naar de volgende oooooh's en aaaaah's....

• 07 September 2013 - 11:38

Lia :

Hé L10 en William,
    Zo te lezen een prachtige tocht, gelukkig worden jullie niet zeeziek,
    Nog veel plezier, en blijven schrijven is er leuk om te lezen!!
    groetjes Lia

• 07 September 2013 - 14:00

Bob En Marijke:

Geweldige reis dus, en je ziet ook wat meer visjes dan in Bob zijn aquarium ha ha.
    Geniet er nog van. Groetjes Bob en Marijke.

• 07 September 2013 - 15:05

Jan Vugts:

Volgens mij moeten wij daar dan maar eens een paar duikjes gaan maken als ik het zo lees.

vooral doorgaan met die verhalen we lezen ze graag.

Groetjes vanaf de schettering.

• 08 September 2013 - 10:33

Sonja :-):

Goh wat vervelend daar!!!!!
    Maar ja..........
    IEMAND moet het doen!!!

Enneh ..........
    Ik ben d'r al ene die POEPIE JALOERS is!!!

Genietuh dikke kus SonJac XX

• 08 September 2013 - 13:06

Henny:

Hé daar, wat een prachtige reis maken jullie en door de verhalen genieten wij op afstand mee.
    Wat zullen jullie veel mooie foto's maken.
    We blijven jullie volgen.
    Gr. Henny