OMG. It doesn't stop - Reisverslag uit Daintree, Australië van Leontien en William - WaarBenJij.nu OMG. It doesn't stop - Reisverslag uit Daintree, Australië van Leontien en William - WaarBenJij.nu

OMG. It doesn't stop

Door: WdB

Blijf op de hoogte en volg Leontien en William

13 September 2013 | Australië, Daintree

Vandaag, woensdag 11 september, noordelijke gereden over de captain Cook highway, we laten Cairns nog een paar dagen achter ons, we willen nog niet denken aan de terugreis! Mocht ook iemand van jullie Down Under gaan dan is deze "snelweg" zeker aan te raden! Links genieten van het tropical rainforest en rechts een mooie blauwe zee met prachtige stranden waarvan we er op de terugweg zeker eentje zullen bezoeken! De snelweg is trouwens over het algemeen in Nederlandse begrippen een 80 kilometerweg! Maar hier mag je dan 100. In Port Douglas' hebben we een wandelingetje gemaakt over het strand en een kop koffie gedronken in een strandtent waar we de regels hebben nageleefd: relax....relax....relax! We willen toch nog het reef op dus nog ff wat info opgevraagd! Verder noordelijk naar Daintree national park! Hier gaan we in een boot over Daintree river waar plaats is voor 30 maar we zijn met twee, en de schipper/gids natuurlijk! Hopelijk zien we krokodillen want dat is the meaning van deze tocht. En jawel hoor, al na vijf minuten hebben we de plaatselijk krokodillenbaas gevonden. Een 4 meter lang, 400 kilo wegend mannetje dat rustig ligt te zonnen, very impressive! Het bootje gaat er langzaam naar toe, geeft toch een apart gevoel......... Verder leren we veel over het regenwoud en over krokodillen, op de terugweg zien we ook nog een vrouwtjeskrok aan de oever liggen! Na deze zeer leuke tocht verder naar Daintree Village waar we als lunch een Crock burger bestellen! Het blijkt lekker sappig vlees te zijn wat een beetje de structuur heeft van vis! Verder is het broodje gewoon een hamburger, lekker vettig! On the road again naar Cape Tribulation via een pont de rivier over, weer rijden we door het tropisch regenwoud en zien we regelmatig de oceaan! Het blijft mooi en het stopt dus (nog) niet! Nu staan we op Cape Tribulation camping (Geen stroom /geen bereik) en genieten nog na van weer een AWESOME dag!

• 13 September 2013 - 08:55

Sonja :-):

WAUW!!!!!!!

Als dit een kleine greep uit jullie foto's is......
    Ben ik reuze benieuwd naar de rest!!!!!

Dikke kus JeZus

• 13 September 2013 - 17:05

BaMaMa:

Maartje wil graag weten wie er nu op kop hangt.