Melbourne - Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Leontien en William - WaarBenJij.nu Melbourne - Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Leontien en William - WaarBenJij.nu

Melbourne - Adelaide

Door: Leontien

Blijf op de hoogte en volg Leontien en William

12 Oktober 2006 | Australië, Adelaide

hallo Home-front,
time voor een update
Via de kustweg van Melbourne naar Adelaide gereden in 3 dagen. Wederom veel natuur gezien en een klim gedaan van een paar uur. Exosting, maar je krijgt waar voor je inspanning. Wat een uitzicht.
Onderweg in de verschillende accomodaties (hostels) moet je meestal zelf je bed opmaken en 's morgens weer afhalen. Ook de afwas dient door de groep gedaan te worden voordat je weer verder reist. Gezellige boel meestal. Met iedere trip ben je weer met een ander gezelschap. Er zijn ook mensen die zich tussentijds met een binnenlandse vlucht verplaatsen. Kost ook niet veel hier. Je vergist je hier toch wel erg in de afstanden.
Heb verder weinig te vertellen, maar de foto's zeggen genoeg. Ik zit nu een paar dagen in Adelaide. Het is hier 30 - 35 graden, maar dat kan net zoals in NL morgen voorbij zijn. Het is verder goed uit te houden, niet zo vochtig en een lekker windje. Het strand is een half uurtje met de tram. kost je 2,30 dollar (=1,50 euro) of als het te druk is komt de conducteur niet langs voor een kaartje en dan kost het niets!
Zaterdag gaat de reis weer verder naar Alice Springs. Daar zal het wel echt heet zijn, in de middle of nowhere. Dit keer ben ik 6 dagen onderweg, en daarna met het vliegtuig terug naar Sydney, dat is ongeveer 3 uur vliegen.
Dus m'n volgende verslag zal wel even op zich laten wachten.
G'day mates, see ya.

  • 12 Oktober 2006 - 11:16

    Jan Van Miete:

    Ik heb weer meegenoen van je schitterende foto's veel succes en plezier verder.

    jan

  • 12 Oktober 2006 - 17:56

    Martje:

    Kun je zo'n koala voor mij meebrengen?
    leuk speelkameraadje voor Morris!
    Zo te zien is het er erg mooi.
    Geniet er maar van.
    Groetjes Martje!

  • 12 Oktober 2006 - 20:54

    Mayke:

    Hallo L10, gaaf optrekje heb je daar wel, dat moet ik wel erkennen. Morgen (13 oktober) ga ik lekker met de hele fam. naar drente. Kijken wie straks de mooiste foto's heeft....??? hahahaaa

    Meid geniet ga ik morgen ook doen.
    Denk aan je

  • 13 Oktober 2006 - 10:22

    Katja:

    G'day! Je gaat als een speer, vergeet niet te genieten daar enne wel gaan stappen in Alice met een beetje geluk kom je midden tussen de locals terecht en dan maak je nog eens wat mee! En op de kameel klimmen das lachen...bottoms up.

  • 13 Oktober 2006 - 14:06

    Conny:

    Gave foto's !
    Gezellig met al die meiden
    zo te zien !
    Groetjes !

  • 13 Oktober 2006 - 15:04

    Sjors:

    mooien bergen ik wil daar ook na toe groetjes sjors

  • 16 Oktober 2006 - 08:45

    William En Loes:

    Hoi Kanjer,
    Hoe issie? Zo te lezen en te zien gaat het goed. Mooi zo, ga zo door want we genieten waanzinnig van je foto's en je schrijven.Geniet ze.

  • 16 Oktober 2006 - 11:15

    Marij:

    Ha die Leon10,
    Eindelijk een Koala, zijn er net zo veel als kangaroe's of moet je er naar op zoek??
    Het ziet er gezellig uit met die meiden, doe je ook mens erger je niet?
    Weer prachtige foto's. Ik ga toch maar eens aan het sparen, om het zelf te kunnen bekijken.
    Groetjes en geniet ze.

  • 17 Oktober 2006 - 09:00

    Antonet:

    L10
    mooi om te zien dat je het blijkbaar goed naar de zin hebt!!! de fotos zijn zeer herkenbaar,net of we er zelf weer staan!!
    veel plezier in het aboriginal land! gr antonet

  • 17 Oktober 2006 - 09:06

    Antonet:

    o je,sit back,realex,and enjoy your ride.And put the meat on the barbie.
    Thats what we heart a lot
    of thimes !!!!!!!!

  • 17 Oktober 2006 - 13:53

    Petroesjka:

    Hoi L10,
    Vandaag belde Jolan, je sportmaatje (die jou mist, vertelde ze me net), en ze heeft me e i n d e l i j k het adres gegeven waar ik jouw reis een beetje kan volgen. En ik ben helemaal niet afgunstig, hoor (ik wil ook weer, ik wil ook !!!! )Wat heb je al veel gezien, joh. De Australiërs zijn zo easy going (toch?) en iedereen babbelt (en kletsen nog meer, en praten maar door). Have fun en als je nog een very lonesome stoere Australiër tegenkomt zonder bindingsangst maar met een huis in Cairns ofzo dan kom ik invliegen. Greetz, Petroes

  • 17 Oktober 2006 - 19:59

    Joke Abrahams:

    Hallo Leontien,

    Volgens mij heb jij het erg naar je zin daar. Kun je al die mooie dingen een beetje kwijt raken op je harde schijf? Wat een luxe dat wij hier mee kunnen genieten van die mooie plaatjes. Volgens mij krijg je er ook een hoop vrienden bij. Ik ben blij voor jou. Groetjes en nog veel reisplezier, Joke

  • 18 Oktober 2006 - 17:28

    Tante Mien:

    Lieve Leontien,
    Bij Henriette en Peter en de kinderen heb de foto's van jou gezien. Ik vond ze heel mooi.
    Heel veel liefs en groetjes,
    Tante Mien (eindhoven)

  • 20 Oktober 2006 - 09:53

    Mariska:

    Hoi L10,

    Marianne wees mij op jou site, dus direct maar even een kijkje nemen. Wat vond jij van het Opera-house in Sydney. Marc en ik vonden het destijds één blok beton. Het parlementsgebouw is wel een plaatje. Ben je ook in Canberra geweest? Wel leuk om jou zo te kunnen volgen. We gaan zeker een aantal keren kijken. Heel veel plezier en geniet ervan.

    Groeten uit de polder van Mariska en Maria

  • 22 Oktober 2006 - 12:12

    Jules En Ella:

    Leontien. We laten je even weten, dat we je niet zijn vergeten. We blijven je volgen. Groetjes Veel plezier

  • 19 November 2006 - 15:26

    Ad En Annelies Ter M:

    Hoi lieve Leontien,
    We hebben net alle foto's bekeken op een regenachtige zondagmiddag in Cuijk. Wat geweldig zeg, al die mooie plekjes in dat mooie land. Wat gaaf zeg, met de helikopter naar boven en dan zo naar beneden wandelen door al die spleten en ijsrotsen. We wensen je nog heel veeeel vakantie plezier en geniet van alles wat je nog tegen komt.
    Heel veel liefs van Annelies en Ad ter Meulen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Leontien en William

Sit back and relax!!!

Actief sinds 10 Aug. 2006
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 39870

Voorgaande reizen:

12 December 2016 - 11 Januari 2017

Kia Ora

23 Augustus 2013 - 19 September 2013

L10@WdB Down Under again

11 December 2009 - 07 Januari 2010

L10 & WdB Down Under

19 September 2006 - 18 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: