Adelaide - Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Leontien en William - WaarBenJij.nu Adelaide - Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Leontien en William - WaarBenJij.nu

Adelaide - Alice Springs

Door: Leontien

Blijf op de hoogte en volg Leontien en William

23 Oktober 2006 | Australië, Alice Springs

G'day,
Zo, dat waren weer een dikke 3000 km in 6 dagen.
Zo'n trip begint natuurlijk met de nodige km rijden. Dus Pick-Up is om 06.20 uur.
De bus kwam een half uur te laat en jawel, we hadden zo'n heerlijke gaotische tourguide, Karl. Wat er op deze trip anders is dan anders, is dat je ook al je eten zelf maakt, ontbijt, lunch en dinner. Dus moet je een hoop spullen meesjouwen in de eski (grote koelbox). Het was weer echt scouting! Heerlijk ook 2 nachten buiten geslapen in een swag. Dat is een soort kanvas zak met een matras erin. Met je slaapzak erin is het nog bijna te warm. En Katja, ja, je had gelijk. Dat is fantastisch. Je ziet de sterren zo helder omdat er geen straatlampen zijn in de dessert. Dag 1 hebben we veel beweging gehad. Gewandeld door Alligator Gorge, maar geen alligators. daarna een flinke klim op de Flinders Ranges. En het was weer de moeite waard. Gelukkig was het niet zo heet.
Overnachting op een schapenboerderij.
Dag 2 weer de bergen in om te kijken naar orginele aboriginal paintings. Waar ik als nuchtere Nederlander zo mijn vraagtekens bij zet. daarna een prachtige rit op onverharde weg door de Southern Flinders Ranges. Dan zie je dus ook allerlei wild life. Zo lag er een slang midden op de weg. Een giftige. een heel gedoe, stoppen met de bus, vooral niet uitstappen, en er niet overheen rijden, iedereen een foto maken door dat ene raampje. Bleek ie dood te zijn!
Voor onze overnachting maar weer snel op weg naar een dorp genoemd Parachilna. 7 inwoners! 1 hotel, 4 huizen en een accomodatie voor de organisatie waar ik mee reis. Die hebben zoveel bussen rondrijden dat ze daar 3 x per week gebruik van maken.
Ze vroegen nog iemand om de boel te runnen, dus heb ik m'n CV achtergelaten. ha, ha.
We hebben daar genoten van een echte aussie barbie (klopt Antonet) dit is dus een australische barbeque met Kameel, Emu en Kangaroo. En LEKKER.
Dag 3 om 5 uur op om om 6 uur te vertrekken op weg naar Coober Pedy, opaalmijnen.
Daar leeft dus iedereen onder de grond. Jammer dat we verder geen tijd hadden om het dorpje nader te bekijken. Dag 4 was weer vroeg opstaan omdat we een X aantal Km te rijden hadden naar Uluru, (Ayers Rock). We moesten daar op tijd zijn om zonsondergang mee te maken. Maar wat maken wij mee.
R E G E N !!!!!! Dat is ook uniek.
Maar net voordat we er waren begon de zon weer iets te schijnen. Dus kregen we een regenboog. Dat is niet voor iedereen weggelegd, toch. Het is hier vrij vroeg donker, ongeveer half 7, 7 uur. En omdat we deze keer echt kampeerden en dus geen licht hadden in de hutjes, moesten we in het donker onze bedjes klaar maken voor de nacht. Je kon hier dus ook kiezen om buiten te slapen of in zo'n hutje.
Als je dan hier bent bij "de Rock" moet je ook zonsopkomst meemaken, maar hiervoor moet je je bedje uit voordat de zon opkomt snappie. Dus om 05.30 uur had iedereen z'n swag weer opgeruimd om op tijd in de bus te zitten. Ook dit moest weer in het donker gebeuren, want de zon was nog niet op! Het was niet eens zo geweldig, want het was bewolkt. Je mocht de rock ook niet beklimmen, want het waaide teveel. En toen ik daar zo op een bankje alles zat te bekijken, kwam ik in contact met een Canadees die een Nederlandse vrouw heeft en toen hebben we wel een uur zitten babbelen en tenslotte wilde hij met mij op de foto om aan z'n vrouw te kunnen laten zien dat we de rock allebei niet hadden kunnen beklimmen. so funny! Toen naar de Olga's. Ze zijn erg groot, die stenen. Misschien iets voor bij Jan en Anke in de tuin, scheelt een hoop werk. Dag 6 Wederom vroeg op, om om 7 uur te vertrekken richting Kings Canyon. Na een flinke klim loop je dus eigenlijk zo'n beetje over de canyon heen. We hebben hier zo'n 3 uur doorheen gezworven. Mooi man. alleen ben ik hier m'n zonnebril verloren toen ik over het randje keek! Niet zo mooi natuurlijk, want ik heb er eentje op sterkte en je kunt hier je zonnebril niet missen affijn, voor een vrouw een mooie reden om een nieuwe te moeten aanschaffen. En de verzekering dekt alles. Na zo'n hike waren we ook helemaal klaar voor onze 5 uurtjes in de bus naar Alcice Springs. Ik moet zeggen, het was vrij rustig in de bus. Zelfs de schotse boys hadden even geen alcohol nodig!
Zo'n fantastische trip als deze moest natuurijk goed afgesloten worden. want daarna gaat ieder weer z'n eigen weg. Dus in Alice Springs hebben we een afscheidsfeestje gebouwd in de Merenka bar.
Weer eens lekker gedanst. Awesome.
De 2 dagen in Alcie Springs heb ik o.a doorgebracht met didgeridoo les.
Dus eenmaal terug in Nederland ga ik een concert geven. Misschien wel m'n nieuwe beroep...............
afgelopen zaterdag ben ik vanuit Alice Springs terug gevlogen naar Sydney. dit is een vlucht van 2,5 uur. En dat is van 35 naar 20 graden celcius. Het is hier dus koud.
Vandaag langs het strand gewandeld, maar het waait te hard om te zonnen.
Volgende verslag zal wel vanuit Nieuw Zeeland komen. (vertrek = vrijdag)
Verder geen nieuws. Ik geniet ontzettend en ben het hier nog niet beu. See ya.

  • 23 Oktober 2006 - 06:19

    Jan Peters:

    Toch leuk om met jou mee te kunnen reizen op deze manier, geniet er maar van.
    groetjes Jan

  • 23 Oktober 2006 - 06:52

    Paul En Ellen:

    Wauw wat een heerlijk avontuur, geniet er maar lekker van.
    Groetjes Paul en Ellen

  • 23 Oktober 2006 - 16:42

    José Reutelingsperge:

    Prachtig Leontien.....op naar het volgende avontuur. Wij avonturen met jou mee!!!
    Veel plezier en groetjes,

    José

    P.S. Mijn achternaam is zo lang dat ik nog ruimte tekort kom.

  • 23 Oktober 2006 - 19:11

    Mayke En Bart:

    Wordt wel een verschil van kangaroes naar schapen. en dan straks weer hier tussen de koei. Mooie foto's en jammer van je bril maar misschien kunnen we een nieuwe opsturen, zoek ik er wel eentje uit voor je.

    Hou je....

  • 24 Oktober 2006 - 16:30

    Lia:

    Mooie foto's zeg!!!!! je hebt onderhand een dierentuin vol, geniet er maar lekker van en tot de volgende keer.

  • 24 Oktober 2006 - 19:53

    Marlin:

    Hallow hier weer een berigje uit mill!! (Nederland als je het nog weet:p)Zo te zien heb je het er wel naar je zin!! Echt superrrrrrrr mooie foto`s. Nou veel plezier nog en GENIET!! (maar dat lukt wel denk ik:))
    xxxxx marlin

    P.S. we missen je nu toch wel:(

  • 25 Oktober 2006 - 12:04

    Maike:

    Hey l10 wat zie jij er goed uit! Ik heb wat gemist: ik tune nu pas in op jouw site, een verleerd globetrotter. Heb je email ontvangen, blij dat je me nog even tipt op jouw site.
    Wat jij meemaakt, lijkt me ook wel wat, even wachten totdat de kids wat groter zijn.
    Hier is verder alles o.k., geen bijzondere ontwikkelingen. Is herfst, volgende week klok verzet maar temperatuur is nog super warm. Niet zo hot als bij jou daar natuurlijk. Ik ga jouw verhalen verder volgen en geniet maar lekker daar zo lang mogelijk...

    doei, gr maike en co en kids

  • 26 Oktober 2006 - 07:57

    Wilma:

    hoi hoi leontien,zo te zienleg je heel wat km af,
    ook met de voetjes.kun je dus ook best eens de 4daagse nog eens meelopen .alleen geen kangaroos.emu s.geen bergen(jawel de zeven heuvelen)
    maar wel lekker in je eigen bed .van alles moois te zien daar bij jou.
    nou hier niet veel bijzonders(nou ja Appie is al druk bezig in Mill)
    groetjes ook van Jan en de kids.

  • 26 Oktober 2006 - 13:06

    Petroesjka:

    Hey Leontien,
    Wat een geweldig reisavontuur !!
    Heb je Max en Alex net gemist??? Die deden, volgens de berichtgeving, een paar dagen geleden een zonsondergangetje bij de Rock, die overigens ook verregende.
    Nog een aardig Opaaltje gescoord?
    Enjoy je laatste dagen Australië.
    Groet uit Nijmegen

  • 26 Oktober 2006 - 15:10

    Sjors:

    hoi neem jij een slang voor mij mee alsjeblieft
    ik haal wel een bril bij het kruitfat goeden reis naar niewzeeland doei van opa en oma een hele fijne reis en mooie foto's groejes sjors opa oma doei


  • 31 Oktober 2006 - 15:00

    Katja:

    Meid ik krijg alweer de kriebels als ik het zie en hoor...jaloers dus! Je hebt een beetje kunnen proeven van het echte outback leven en dat is niet voor iedereen weggelegd. Ik hoop dat je het in Aotearoa net zo naar je zin zult hebben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Leontien en William

Sit back and relax!!!

Actief sinds 10 Aug. 2006
Verslag gelezen: 66
Totaal aantal bezoekers 39891

Voorgaande reizen:

12 December 2016 - 11 Januari 2017

Kia Ora

23 Augustus 2013 - 19 September 2013

L10@WdB Down Under again

11 December 2009 - 07 Januari 2010

L10 & WdB Down Under

19 September 2006 - 18 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: