noordereiland - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Leontien en William - WaarBenJij.nu noordereiland - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Leontien en William - WaarBenJij.nu

noordereiland

Door: Leontien

Blijf op de hoogte en volg Leontien en William

13 December 2006 | Nieuw Zeeland, Paihia

Kia Ora,
Zoals ik vorige keer zee, nog 1 stop te gaan op het zuidereiland. KAIKOURA.
Hier heb ik gezwommen tussen de "wilde" dolfijnen. Gewoon in de zee, dus niet in het dolfinarium of zo. Dit was een hele ervaring. In het begin een beetje eng. Je ziet ze onder en boven je en langs je heen schieten. Het waren er wel 150! Wicked man.
Je vergeet dat het water maar 15 graden is.
Daarna snel aankleden en hot choc.
De volgende dag ben ik met de ferry weer naar Wellington gereist en heeft Maureen me van de trein opgepikt. Toen was het woensdag 6 december en mijn sinterklaaskado was het concert van Elton John. fantastisch.
we hebben echt genoten. foto's zijn een beetje wazig. was moeilijk want je mocht officieel geen foto's maken. Na een weekje in Upper Hutt was ik weer bij en de was ook. Het was een week van regen en wind en kou!!! En als ik met Xmas weer terug wil zijn moet ik vort maken.
Ik besloot met het vliegtuig naar Auckland te gaan en dan af te zakken met de bus naar Wellington. 45 minuten in het vliegtuig leek me beter dan 12 uur in de bus. Vliegen is 38 dollar meer(ongeveer 20 euro) dus daarvoor hoef je het niet te laten. Deze keer reis ik met een andere bus company: Stray Travels. Op dit moment zit ik in Paihia. Dit is het noordelijke stukje van het noordereiland van NZ. ook wel bay of islands genoemd. Het is prachtig. Tijdens de reis van Auckland naar Paihia hebben we een Native bird recovery bezocht. Daar hadden ze een kiwi met 1 poot, die dus niet meer in de natuur kon leven. Dit was dus m'n eerste kiwi die ik zag. Ze hadden daar ook piepkleine pinguins waarvan de ouders dood waren. zo lief. Na aankomst in Paiha even in de zee gedoken. Lekker fris na een dagje bus.
Cape Reinga is het meest noordelijke. Daar en ik gisteren geweest met een lange dagtrip. 07.00 - 19.30 uur
wel de moeite waard. Zeer veel gezien. Kauri bomen, 90 miles beach (=65 mile lang)
Dat is een strand waar je niet mag zonnen, zwemmen of surfen. Het is een weg! Dus daar hebben we gereden richting noorden, waar de duinen op ons wachtte.
Dune Surfing!! Dit moeten we in NL ook maar eens introduceren. (of misschien loop ik achter en is het er al lang) Toen ik de berg op ging realiseerde ik me dat m'n conditie achteruitgegaan was. Maar het was het waard. Awesome.
Op de terugweg naar Paihia hebben we verse fish and chips gegeten en een boomgaard bezocht met kiwifruit en zoete grapefruits.
Natuurlijk heb ik een aantal vitamines ingeslagen. een goed compromis voor al de alcohol.
Ik heb nu al 4 dagen zon. En zo hoort het ook. Eindelijk kan ik m'n korte broek en bikini uit de koffer halen.
je wordt wel erg door iedereen gewaarschuwd voor de zon. Goed insmeren, pet op en niet te lang in de zon. sweet as.
c u next time.
TAKE CARE

  • 14 December 2006 - 09:08

    Jan En Wilma:

    wauw! die dolfijnen!!!!
    dat moet echt geweldig zijn
    je moet ermee kunnen praten
    wordt gezegd.en...?kunnen ze nederlands?nog veel plezier nog een maandje(?)

  • 14 December 2006 - 12:58

    Hetty:

    Wat mooi allemaal maar wel eng met die dolfijnen.
    Heb je met ze gesproken?
    Zijn ze te verstaan?
    Ook een erg mooie boom met de trap erin.
    Wij wensen jou nog een hele fijne vakantie toe en nog veel plezier.
    Tonny+Hetty Queens

  • 14 December 2006 - 16:12

    Toos En Albert :

    Wauw, fantastisch. Schitterende foto's. Nog proficiat met je verjaardag. Have fun and nice weather.


  • 15 December 2006 - 15:12

    Sjors:

    leuk die dolfijnen ik wil ook zoon boom trap groetjes sjors

  • 15 December 2006 - 15:15

    Marietje En Tieni:

    geweldig wat een natuur dofijnen en al die prachtige bergen meschien wil ik in plaats van rome
    liever naar nieuwzeeland
    veel plezier nog groetjes marietje en tinie

  • 18 December 2006 - 10:23

    Ad En Annelies:

    Tjonge tjonge tjonge wat maak jij een hoop leuke dingen mee zeg. Die dolfijnen geweldig wat spannend en leuk. Leontien we zien echt dat je geniet en dat vinden wij fijn. Over een week is het Kerstmis hier en daarom wensen wij jou hele fijne kerstdagen toe en vooral een behouden terug reis toe.
    Liefs Annelies en Ad.

  • 18 December 2006 - 11:14

    Marij:

    Helemaal geweldig die dolfijnen. En eindelijk het mooie weer. Misschien toch nog kerst op het strand. Is weer iets anders als een witte kerst.
    groetjes van ons

  • 19 December 2006 - 20:25

    Katja:

    Leuk om die boom weer terug te zien haha en je doet het perfect daar! Merry christmas deze zal je eeuwig bij blijven. En een knallend 2007!

  • 22 December 2006 - 22:08

    Jeanne En Geert:

    Hai Leontien,

    Nogmaals kei fijn dat het je goed gaat en dat je van zo veel mooi dingen mag genieten. Dit nemen ze nooit meer van je af. Ik wil graag van deze gelegenheid gebruik maken om je hele fijne Kerstdagen te wensen. Oud en Nieuw breng je door op het strand, heb ik vernomen. Geniet er van, en dan misschien tot een keer in 2007. Geniet er lekker van, groetjes Geert en Jeanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Paihia

Leontien en William

Sit back and relax!!!

Actief sinds 10 Aug. 2006
Verslag gelezen: 71
Totaal aantal bezoekers 39887

Voorgaande reizen:

12 December 2016 - 11 Januari 2017

Kia Ora

23 Augustus 2013 - 19 September 2013

L10@WdB Down Under again

11 December 2009 - 07 Januari 2010

L10 & WdB Down Under

19 September 2006 - 18 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: