Noord 2e helft - Reisverslag uit Upper Hutt, Nieuw Zeeland van Leontien en William - WaarBenJij.nu Noord 2e helft - Reisverslag uit Upper Hutt, Nieuw Zeeland van Leontien en William - WaarBenJij.nu

Noord 2e helft

Door: Leontien

Blijf op de hoogte en volg Leontien en William

23 December 2006 | Nieuw Zeeland, Upper Hutt

Na de bay of islands, weer terug in Auckland en vandaar m'n trip voortgezet naar the Coromandel. Ook prachtig, ook zon. Cathedral cove bezocht. Je ziet wel aan de foto's waarom het zo heet. Dit stukje strand kun je alleen bereiken met de kano of na een wandeling van 45 minuten.
in Hahei gelogeerd op de camping, gebarbied (BBQ) en daarna op naar hot water beach. Je heb met het tij rekening te houden dus we konden pas vertrekken om 20.30 uur. Eerst moet je de juiste plek vinden, maar onze tourguide is ervaren. Dan een gat graven tot je bij het water bent. En dan ga je daar lekker in zitten! Heet man! Dit komt omdat het een vulcanisch gebied is. The Coromandel ligt noord oost. De volgende dag steken we over naar de westkust, Raglan.n Dit is surfers gebied. Ik heb geen moeite gedaan om het te leren.....
Weer een prachtige backpackers accomodatie, rustig, boven op een berg, prachtig uitzicht op zee. En nog steeds mooi weer, hoewel het 's avonds wel afkoelt. Hier heb ik m'n eerst glow wormen gezien. Dit zijn een soort van wormen die licht geven in het donker om hun eten te vangen. het is me niet gelukt om ze te fotograveren. hier heerlijk relaxt on the beach om klaar te zijn voor m'n volgende avontuur in Waitomo;
Caving! echt geweldig awesome, zie foto's!!!
(hopelijk kan ik ze plaatsen, want ze staan op CD en niet met m'n eigen toestel...)
Nadat we de grotten van Waitomo bezocht hadden door naar Rotorua. Dit is een stad die in een gebied van vulcanen ligt. en Stinken.... rotte eireren... bah. Wel geweldig om te zien. Omdat we laat arriveerden dacht ik hier maar een dagje langer te blijven. Helaas begon toen de regen invasie...regen, regen, regen. Toch nog wel iets kunnen zien van de modderpoelen enzo. 's avonds een maori show gezien, en ik werd betrokken bij de show! (misschien m'n nieuwe baan!) Ook de maori hangi gedaan, de begroeting waarbij je elkaars neus aanraakt. In Taupo, m'n volgende stop wilde ik skydive (tendem parachutespringen) maar het weer gooide roet in het eten. Dus maar weer door naar Tongariro NP. Ook hier regen, regen, regen.
Dan maar in de hot tub zitten en vroeg beginnen met de kerstviering..........
Wie kan de meeste marshmellow in z'n mond houden zonder te kauwen of te slikken.......
Daarna rechtstreeks naar Wellington.
Onderweg nog gestopt in Taihapi voor kampioenschappen laarsgooien (gumboot) dames tegen de heren; IK WON!!!!!!!!!!
Met de company waar ik nu mee reis kun je het rondje zo vaak doen als je wilt, dus dit laatste stukje word herhaalt in januari.
Tot zover dit verslag.
c u .

• 23 December 2006 - 11:56

William En Loes:

Merry Christmas!

• 23 December 2006 - 18:20

Mariska:

Hallo daar,
    Wat een prachtige reis. Wel jammer van die regen. Wij wensen je fijne kerstdagen en een gezellige jaarwisseling. Wij hebben hier bijna een witte kerst, tenminste als je het ziet ten opzichte van jou verhalen, ha ha.
    Groeten uit de polder.

• 23 December 2006 - 20:57

Nadia:

merry christmas en een gelukkig nieuwjaar groetjes nadia

• 24 December 2006 - 12:58

Conny:

Fijne feestdagen en
    tot volgend jaar !
    We zien wel wanneer !
    Kerstgroeten Wim,Conny en de kids.

• 24 December 2006 - 17:08

Toos En Albert:

prachtig. Fijne feestdagen en een gelukkig 2007

• 27 December 2006 - 12:10

Marij:

Hopelijk was het weer met de kerst-dagen wat beter. En kon je eindelijk een kerst op het strand mee-maken. Fijne jaarwisseling en tot volgend jaar.