afzakken - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Leontien en William - WaarBenJij.nu afzakken - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Leontien en William - WaarBenJij.nu

afzakken

Door: wijweer

Blijf op de hoogte en volg Leontien en William

22 December 2016 | Nieuw Zeeland, Tongariro

Vanaf de Coromandel zijn we langzaam aan het afzakken naar het zuiden. Onderweg nog een wandeling gemaakt op Paku Hill, geweldig uitzicht daar op Toirua, lijkt een beetje op Whitehaven beach waar wij bijzondere herinneringen aan hebben. Wat ontzettend mooi daar! Ook de gesprekken met de mensen die we tegenkomen zijn altijd weer leuk. waar iemand ook vandaan komt, altijd een tip of een leuke anekdote. De TomTom staat ingesteld op Waitomo en "ze" stuurt ons de vreemdste wegen in. Niks doorgaande wegen, af en toe een" short cut" maar zo kom je nog eens ergens. Weer een heel andere omgeving maar ook dit is weer geweldig. In dit gebied zijn diverse opnames gemaakt van de Lord off the Rings (Hobbiton). Wie de films kent heeft nu een idee waar we doorheen rijden. Uiteindelijk komen we toch in Waitomo aan en vinden een camping waar we overnachten, het zwembad is heerlijk verkoelend en verfrissend. 's Morgens alweer vroeg alles ingepakt en naar de Waitomo Caves, dat is waarom we hier naar toe zijn gereden. Helaas mogen daar geen foto's gemaakt worden maar om een beeld te geven: prachtige druipsteengrotten met heel veel reliëf en mieten en tieten, stalag- dan! Zeer bijzonder aan deze grotten zijn de glow-worms, duizenden lichtjes die aan het plafond schitteren. Het lijkt wel een sterrenhemel, ongelooflijk mooi.
Volgende doel is Taupo, nog zuidelijker. We rijden via Rotorua, waar veel thermische bronnen zijn. Mooi en bijzonder om te zien maar het ruikt naar zwavel en das niet lekker. Sterker nog het stinkt er ontzettend naar rotte eieren! De hotdog smaakt er dan ook naar. Dus maar koers naar de eindbestemming van deze dag: Taupo, redelijk grote stad aan het Taupo meer, het grootste meer van Nieuw Zeeland. de plaatselijke waterval is indrukwekkend.
Vandaag zijn we verder gereden naar Tongariro National Park, hier wilden we morgen de Tongariro Crossing (wandeltocht van 6 tot 8 uur) gaan doen maar de weersvoorspellingen (sneeuw op die hoogte) zijn dusdanig dat men adviseert dat niet te doen en dus zijn we maar verstandig. Wel erg jammer maar wellicht gaat het zaterdag wel lukken of anders misschien volgende week, we komen er graag voor terug, het was een van de dingen die op ons verlanglijst stonden......de tocht der tochten!
In ons volgende verslag kunnen we hier wellicht meer over vertellen, morgen een andere wandeltocht die ook mooi schijnt te zijn en dan maar eens afwachten wat de opties zijn.

• 24 December 2016 - 12:12

Hannie En Paul:

Hallo daar het ziet er allemaal fantastisch uit daar, we volgen jullie verslagen op de voet.
    Hopelijk kun jullie de wandeltocht nog maken.
    Fijne Kerstdagen
    Hannie en Paul Thoonen