the Coromandel - Reisverslag uit Hot Water Beach, Nieuw Zeeland van Leontien en William - WaarBenJij.nu the Coromandel - Reisverslag uit Hot Water Beach, Nieuw Zeeland van Leontien en William - WaarBenJij.nu

the Coromandel

Door: wijzelf

Blijf op de hoogte en volg Leontien en William

19 December 2016 | Nieuw Zeeland, Hot Water Beach

hoi hoi,

Cape Reinga, het meest noordelijke puntje van NZ. Dat was toch nog een heel eindje karren! Maar zeer de moeite. Alles is hier de moeite waard. En je krijgt niks voor nix Het is vrijwel altijd een heel eind rijden, wandelen, klimmen en ook bochten maken!.
Zo ook dit schiereiland, the Coromandel, daar zijn we dus ondertussen naar toe gereden, het ligt in het noord-oosten. De bochtige kustweg gaf om iedere hoek weer een ander mooi plaatje.
Onderweg zien we nog de Kauri bomen, schijnt goed hout te zijn. Ondertussen is de boom beschermd en mag die niet meer gekapt worden. Die op de foto is al 2000 jaar oud, iets jonger dan Jezus dus.....Nu staan we op de camping bij Hot water beach. Bizar!! Als je bij eb een gat graaft op het strand zit je in het hot water tub! Er stijgt stoom uit het zand op door geothermische activiteit. Ook op dit eiland is Cathedral cave te bewonderen, daarvan zien jullie een foto, was een leuke wandeling ernaar toe. Een P vinden was wat moeilijker maar toen we in het dorp vroegen of er nog andere mogelijkheden waren bood een Nieuw Zeelander die er toevallig ook was ons spontaan een lift aan. Goed volluk!
Het weer is prima voor ons. Overdag 20-25 graden. 's avonds koelt het af naar 17. Wij zijn blij dat we nu een grotere "Christina" hebben zodat we binnen kunnen zitten. (onze hippiecamper in Australie heette Christine :) ) Het is vroeg donker. rond 20.30 en zo'n beetje iedereen ligt er op tijd in. Maar dus ook weer vroeg eruit, rond 7 o'clock! wist je trouwens dat de zon hier linksom draait??! Het instappen aan de goede kant gaat overigens prima ondertussen en het links rijden ook.
tot zover, tot snel weer.
sweet as

• 20 December 2016 - 14:01

Lia:

Leuk om jullie vakantie verhalen te lezen en mooie foto"s
    groetjess